DYPLOM 2020 NAUKA ZDALNA NAUKA ZDALNA Wystawa – Nowy Tomyśl Szkolna galeria zdjęć Najnowsze wyposażenie:) Nowa pracownia foto! "Nowiutka" sala gimnastyczna NOWE WYPOSAŻENIE ERASMUS+ NOWE WYPOSAŻENIE Komputery iMac ! DRUKARKA 3D "NOWA" SZKOŁA! Willa "Marjanówka"

ERASMUS+

”Języki na miarę - podnoszenie kwalifikacji i umiejętności językowych pracowników Liceum Plastycznego im. Józefa Chełmońskiegow Nałeczowie poprzez aktywny udział w szkoleniu wyjazdowym w ramach programu Erasmus+”, zwanego dalej projektem w ramach programu ERASMUS+, Akcji 1: Mobilność Edukacyjna.

Od dnia 29 lipca do 12 sierpnia 2018 roku w ramach projektu Erasmus+ wezmę udział w kursie metodycznym w The English Language Centre www.elc-schools.com w Brighton, jednym z najsłynniejszych kurortów na południu Anglii, nazywanym często "Londynem nad morzem" www.visitbrighton.com. Więcej informacji i zdjęcia po powrocie. Magdalena Sołtys.

Od 30 lipca do 10 sierpnia 2018 roku w ramach projektu Erasmus+ brałam udział w kursie metodycznym ‘Language, methodology and culture’ w szkole The English Language Centre w Brighton. Głównym celem kursu było odświeżenie wiedzy metodycznej i językowej. Już pierwszego dnia poznałam wielu z nauczycieli z całej Europy, ale również z Brazylii czy Japonii. Byli to nie tylko nauczyciele angielskiego, ale również nauczyciele innych przedmiotów, którzy w swojej pracy wykorzystują język angielski. W mojej grupie było nas osiem, miałyśmy wiele okazji aby wymienić się naszymi doświadczeniami z pracy w szkole.

Podczas kursu poznałam wiele praktycznych rozwiązań, które zamierzam wykorzystać na moich lekcjach. A ponieważ wakacyjne wyjazdy to nie tylko nauka, w wolnym czasie starałam się  poznać Brighton a także inne miejsca w Anglii, w których dotąd nie byłam. Brighton to nie tylko szkoły językowe czy plaża, ale również Royal Pavilon (czyli dawna rezydencja królewska) czy znajdujące się niedaleko klify Seven Sisters oraz Beachy Head. W weekend byłam na wycieczkach w Stonehenge i Bath, oraz w Windsorze i Oksfordzie. A w drodze powrotnej do domu ponownie odwiedziłam Londyn. W trakcie kursu po raz kolejny przekonałam się, że nauka języka nigdy się nie kończy, co mam nadzieję nikogo nie zniechęci. ;-) Magdalena Sołtys

W dniu 29 lipca 2018 r. w podróż wyrusza troje nauczycieli z naszej szkoły biorących udział w programie Erasmus+. W mobilności irlandzkiej do Cork biorą udział: polonistka, matematyk i anglistka. Dwoje spośród nich będą uczestniczyli w kursie ogólnym języka angielskiego, anglistka weźmie udział w kursie metodycznym. Oprócz poszerzania wiedzy językowej i metodycznej nasi nauczyciele będą zgłębiać tajniki kultury irlandzkiej. Powrót z mobilności jest przewidziany na 12 sierpnia 2018 r.

IRLANDZKA PRZYGODA

29 lipca 2018 r. troje nauczycieli  (Irish Team J) wyruszyło w podróż do Irlandii, aby w Cork English College szlifować swoje umiejętności językowe. Dwoje nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących wyjechało na ogólny kurs języka angielskiego - General English, natomiast nauczycielka języków obcych na metodyczny kurs języka angielskiego. Podróż była wspaniałą okazją do integracji nauczycieli oraz doskonalenia umiejętności współpracy. Pobyt w Cork również sprzyjał wzmacnianiu kompetencji organizacyjnych oraz facylitacji sytuacji konfliktowych i stresujących z uwagi na multikulturowość irlandzkiego miasta. Oczywiście głównymi umiejętnościami doskonalonymi w trakcie wyjazdu były umiejętności językowe: mówienie, czytanie, słuchanie i pisanie oraz wzbogacenie warsztatu metodycznego o szeroką gamę technik i metod, które można wykorzystać w nauczaniu języka angielskiego, ale również innych przedmiotów.
   Ciekawym doświadczeniem było zapoznanie z kulturą Irlandii poprzez zwiedzanie miasta oraz uczestnictwo w wycieczkach. Były to znakomite okazje do oglądania nietuzinkowych miejsc, jak: Irish Creamery Butter (Muzeum Masła), Blarney Castle & Gardens, Cork City Goal (więzienie), Cliffs of Moher, FOTA Wildlife Park oraz Cobh – historic port town – tu ekscytującym przeżyciem było zwiedzenie Muzeum Titanica, głównie z uwagi na fakt, że Cobh był ostatnim portem, do którego przybił Titanic, i w którym wsiedli i wysiedli pasażerowie statku. Zwiedzanie urokliwych miejsc umożliwiło również poznanie osobliwych restauracji i pubów oraz degustację regionalnych przysmaków. Dodatkowym atutem mobilności było poszerzenie umiejętności posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną o pracę na platformie eTwinning. Spotkanie z ludźmi z całego świata było również wyśmienitą okazją do promocji szkoły niemalże na całym świecie (wśród uczestników kursów byli: Brazylijczycy, Hiszpanie, Słowacy, Tajwańczycy, Włosi, Francuzi, Austriacy i Niemcy). Materiały promujące szkołę, które zostały zabrane do Cork zachwyciły uczestników kursów oraz nauczycieli College’u. Niesamowitym dla nich był fakt, że wszystkie prezentowane w ulotkach przedmioty były wykonywane ręcznie przez naszych uczniów. 10 sierpnia 2018 r. uczestnicy wyjazdu zakończyli kursy, a 12 sierpnia wyruszyli w podróż powrotną do kraju.
   Niewątpliwie był to owocny czas. Sprzyjał wzrostowi umiejętności i kompetencji językowych, zawodowych, organizacyjnych, społecznych oraz posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną. Oprócz wartości merytorycznej kursów cennym doświadczeniem pobytu w Cork było poznawanie meandrów kultury irlandzkiej, które zostawiło uczestnikom miłe wspomnienia na całe życie.

Irish Team: Sylwia Janicka-Gorgol, Adrian Oleszczuk, Sylwia Zasada

W ramach realizacji projektu od 6 do 17 sierpnia 2018 roku grupa czterech pracowników naszej szkoły odbędzie kursy językowe oraz kurs metodyczny w szkole Edinburgh School of EnglishEdynburg to miasto tętniące życiem przez cały rok, jednak to właśnie w sierpniu zaczyna się tu robić naprawdę ciekawie. Jest to bowiem miesiąc różnych festiwali - szczegółowe informacje na stronie EdinburghfestivalcityVisit ScotlandAbout Scotland

Z Erasmusem+ w Edynburgu

Po wielomiesięcznych przygotowaniach wylądowaliśmy w Edynburgu, a w naszych głowach panował galimatias, entuzjazm pomieszany z obawami. Entuzjazm, bo niezwykłe miasto, znane z opowieści i wydarzeń, obawy związane z umiejętnościami językowymi (słowa otuchy od specjalisty działały terapeutycznie). Pierwsze kroki skierowaliśmy do… szkoły językowej, która mieści się w centrum edynburskiej starówki. Miasto tętniło śpiewem, tańcem, humorem – to Fringe Festival. Chcieliśmy wszystko sfotografować : architekturę, sytuacje, widoki, ale było to niemożliwe. Zauroczeni miejscem czekaliśmy na wyzwania naukowe. Pierwszy dzień w szkole – przyjęto nas bardzo mile, odnaleźliśmy się w grupach językowych dostosowanych do naszych możliwości. Po pierwszych zajęciach zdaliśmy sobie sprawę, że nauka angielskiego będzie wyzwaniem. Główne hasło to „speak and try, try and speak”. Nauczyciele byli bardzo cierpliwi, podziwialiśmy ich zdolności związane ze zrozumieniem naszego angielskiego (czasami sami nie wiedzieliśmy co my właściwie mówimy).  Bardzo starali się motywować nas do komunikacji i jednocześnie nie zrażać nas do nauki. Ucząc nas wykorzystywali projekty grupowe, które uświadamiały nam potęgę gramatyki i angielskiego akcentu. Porozumienie z uczestnikami kursu obfitowało w dowcipne sytuacje, co wspaniale wpływało na atmosferę w grupie i nasze nastroje. Tak było przez dwa tygodnie, do południa nauka, a po 1 p.m. – Edynburgoficjalny, królewski i ten mniej popularny, z malutkimi ogrodami, pejzażami. Nie odważę się opisywać tego miasta, pozostawiam to fotografiom. Mówcie po angielsku i zwiedzajcie Edynburg. Marzena Wiejak-Harasimiuk

Po tak fantastycznym tekście nie pozostaje mi nic innego jak tylko odwołać się do obrazu, który wiernie ilustruje moją dwutygodniową przygodę z Edynburgiem w Edynburgu:) Zapraszam na dedykowany temu doświadczeniu profil ja_w_edi (Instagram) Anna Krzeszowska

Od 3 do 15 września 2018 r. biorę udział w specjalistycznym kursie języka angielskiego - Public speaking, communication & presentation skills for professionals - na Malcie. Kurs organizowany jest przez Alpha School of English w miejscowości St. Paul’s Bay. Ta typowo turystyczna miejscowość położona nad zatoką św. Pawła, jest doskonałym punktem wypadowym do zwiedzania największych atrakcji turystycznych Malty - Gozo, Comino (Blue Lagoon), Mdina oraz Valletta (stolica Malty) oraz pięknych maltańskich plaż z najczystszą wodą w basenie wód śródziemnomorskich. Średnia temperatura powietrza to 30 stopni Celsjusza, dodatkowo potęgowana napływającym z Afryki gorącym wiatrem „sirocco”. Katarzyna Cebulak

Caput mundi: Erasmus + w Rzymie

Od 17 do 28 września 2018 roku uczestniczyłam w kursie nauki języka włoskiego w Rzymie. Jestem nauczycielką historii sztuki w Liceum Plastycznym w Nałęczowie, wybór tego języka wynikał z mojej pracy. Chciałam, by moi uczniowie mieli możliwość usłyszenia poprawnej wymowy imion i nazwisk artystów z Italii, brzmienia tytułów dzieł w oryginale, zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy na temat rzymskiej sztuki starożytnej, nowożytnej  i współczesnej. Zajęcia odbywały się codziennie i prowadzone były przez doświadczonych nauczycieli. W mojej grupie były osoby z całego świata, zarówno z Europy, jak i z Azji i z Ameryki Południowej oraz Afryki. Miałam zatem okazję do ćwiczenia komunikacji nie tylko w języku włoskim, ale także angielskim.

Szkoła językowa dysponuje bogatą ofertą zajęć dodatkowych, które przybliżają kulturę i historię Włoch. Na uczniów czekały takie atrakcje jak wspólne gotowanie potraw włoskich, zwiedzanie wybranych atrakcji Rzymu, oglądanie rodzimych filmów, weekendowe wycieczki poza miasto, a nawet wyprawa na trufle i ich degustacja. To wszystko umożliwiało praktyczną naukę języka włoskiego: porozumiewanie się w sytuacjach codziennych, naturalnych związanych ze specyfiką włoskiej kultury.

Bardzo dużą część czasu poświęciłam na zwiedzanie Rzymu. Przed wyjazdem przygotowałam listę zabytków, które koniecznie chciałam zobaczyć. Mój spis pokrywał się z programem zajęć z historii sztuki, ponieważ chciałam zebrać materiał ilustracyjny na swoje lekcje. Na szczęście udało mi się zrealizować wszystkie zamierzenia. Odwiedziłam Muzea Watykańskie, Galerię Borghese, Muzeum Kapitolińskie i Galerię Doria Pamphilj oraz Muzeum Etruskie. Wszystkie te miejsca mają bogatą kolekcję obrazów, rzeźb i rzemiosła artystycznego.  Sztuka Rzymu to przede wszystkim liczne kościoły, które w swoich wnętrzach kryją niezwykłe obiekty: obrazy Caravaggia, rzeźby Michała Anioła, ołtarze, grobowce, mozaiki, freski. Nagromadzenie tak wielu pięknych arcydzieł zachwyca i jednocześnie oszałamia.

W całym Rzymie widoczne są ślady nakładających się na siebie śladów przeszłości. Od Koloseum, Forum Romanum i Panteonu przechodzimy nagle do kawiarenek z pyszną kawą, w której kłębi się międzynarodowy tłum. I to, co dawne trwa w harmonii ze zgiełkiem miasta, ogromną ilością turystów i samochodów. Goethe napisał, że „kto zobaczył błękit nieba Italii, już nigdy w życiu nie będzie zupełnie nieszczęśliwy”. Mam nadzieję, że będę potrafiła przekazać to moim uczniom na lekcjach historii sztuki. Małgorzata Peroń, nauczycielka historii sztuki

W dniach od 10 do 21 września 2018 roku, kolejnym nauczycielem biorącym udział w kursie języka angielskiego organizowanym w ramach programu Erasmus+ jest Konrad Rządowski. Zajęcia odbywają się w mieście Valletta, będącym stolicą Malty. To państwo leżące na Morzu Śródziemnym, będące jednym z najmniejszych krajów na świecie, liczy zaledwie 316 km2.

Z Nałęczowa do Oxfordu

Dwa tygodnie (14-27 października 2018 r.)  w kosmopolitycznym Oxfordzie minęły niezwykle szybko. Spędziłam czas na bardzo intensywnej nauce języka angielskiego  oraz na zwiedzaniu miasta i jego okolic. Miło teraz powspominać…podkreślając z całą stanowczością, że wyjazd ten został zrealizowany dzięki funduszom unijnym programu Erasmus + dla kadry nauczycielskiej Liceum Plastycznego w Nałęczowie.

Szkoła języka angielskiego  Lake School of English w Oxfordzie , do której miałam szczęście chodzić,  oferuje studentom nowoczesne metody nauczania w bardzo komfortowych, przyjaznych warunkach. Zajęcia trwały w godzinach od 9- do 16, każdego dnia zadawano prace domowe, a na koniec każdego tygodnia nauki pisaliśmy testy sprawdzające.  Jako nauczycielka  języka obcego z wielkim zainteresowaniem obserwowałam różnorodne metody pracy  z uczniem. Szczególnie ciekawym doświadczeniem były zajęcia z Grammar Doctor, który w sposób teatralny i mocno zabawny wyjaśniał wszelkie gramatyczne zawiłości oraz wątpliwości studentów.  Żegnając się Grammar Doctor poprosił mnie, abym pozdrowiła Chopina.

Wolne chwile mogłam wykorzystać na rozmowy z native speakerami (oferta szkoły językowej  w jednej z bibliotek w mieście) lub... ambitnie zwiedzać miasto uniwersyteckie Oxford. Pochmurne dni spędzałam zatem owocnie w bibliotece, a kiedy tylko świeciło jesienne słońce zachwycałam się urokami Oxfordu – a było czym się delektować, w końcu przebywałam w najstarszym anglojęzycznym uniwersytecie świata (w 1167 roku Henryk II zakazał studiowania angielskim żakom w Paryżu, to przyczyniło się do ich powrotu i osiedlenia w Oxfordzie). W mieście znajduje się czterdzieści osiem  kolegiów, które wchodzą w skład  University of Oxford. Każde kolegium dysponuje własnymi  salami wykładowymi, kampusem, stołówką ( w jednej z nich kręcono sceny do filmu o Harrym Potterze), biblioteką, kaplicą oraz mniejszym lub większym ogrodem z nienagannie strzyżonym trawnikiem. Wspaniałe, świetnie utrzymane  eklektyczne budynki Oxfordu, w szczególności kolegia uniwersytetu, reprezentują wszystkie style  architektoniczne w historii Anglii, począwszy od budynków saksońskich z  X wieku, przez średniowieczny gotyk i styl epoki Turodów  po bogatą architekturę barokową.

Świadomość wielowiekowej tradycji oraz wysoka jakość University of Oxford zapewniają absolutnie wyjątkową atmosferę nauki . Studia trwają w Oxfordzie trzy lata, w tym czasie zdobywa się tytuł „Bachelor” ,a następnie „Master”, można więc sobie wyobrazić, jak intensywnie pracuje student w Oxfordzie.  Mimo wielkiego trudu oraz opłat za studia  (około dziesięć tysięcy funtów za rok), na jedno miejsce na Oxford University  chętnych  jest przeciętnie dwadzieścia osób, adepci przyjeżdżają z całego świata , dostają się tutaj tylko najlepsi! W specjalnie do tego przeznaczonym budynku – w auli Sheldonian Theatre (na zdjęciu charakterystyczna, okrągła budowla- teatr)  przeprowadzane są  uroczystości z okazji nadania tytułów naukowych.  W innym specjalnym budynku odbywają się tylko egzaminy, studenci zakładają wtedy birety i togi. W collegiach działają chóry akademickie, można posłuchać ich śpiewu prawie każdego wieczoru w niektórych kaplicach uniwersytu.

Miasto zachwyca swoimi urokliwymi zakątkami takimi jak zabytkowe, kameralne centrum, ponad sto bibliotek – np. Bodleian Library – najstarsza, ze wspaniałymi średniowiecznymi kasetonami na suficie. Tutaj czytać można wyłącznie na miejscu, nie jest możliwe zabranie książek do domu. Wśród skarbów Bodleian Library znajdziemy  np. Magna Carta, Pierwsze Folio Szekspira,  pierwsze wydanie Biblii Gutenberga czy cenne notatki Newtona. Inne wspaniałe miejsca w Oxfordzie to  Ashmolean Museum -  muzeum uniwersyteckie, najstarsze muzeum w Wielkiej Brytanii , ze szkicami Michała Anioła i Rafaela, z obrazami Rubensa, Rembrandta i Renoira;  najstarszy w Anglii i jeden z najstarszych na świecie  Oxford Botanic Garden założony w 1621 roku, kościół uniwersytecki Church of St Mary the Virgin, Pitt Rivers Museum – muzeum historii naturalnej i antropologiczne we wspaniałym, nowocześnie urządzonym wnętrzu, Christ Church Cathedral - katedra z kaskadowym ogrodem u jej stóp, Covered Market – historyczny zadaszony rynek, Holywell Music Room z 1748 r. – pierwszy w nowożytnej Europie budynek zaprojektowany do  wykonywania koncertów muzycznych, Oxford University Rowing Club – znany klub wioślarski, czy Morris Motor Company – produkujące słynne samochody Mini Morris, obecnie część koncernu BMW. Oxford nie ucierpiał w czasie wojny, ponieważ naziści planowali  przenieść do niego stolicę zdobytego regionu.

W pobliżu, dwadzieścia minut jazdy samochodem od centrum Oxfordu znajduje się przepiękne miejsce: Pałac Blenheim –  posiadłość rodziny Sir Winstona Churchilla z imponującym ogrodem rozpościerającym się po horyzont. Niesamowite miejsce na piknik z rodziną lub z przyjaciółmi. Zakupiony bilet wstępu do tego miejsca jest ważny przez cały rok!

Nieco dalej, bo godzinę jazdy od Oxfordu znajduje się miasteczko Woodstok, a w nim Windsor Castel – niezapomniane królewskie miejsce z pięknymi wnętrzami. Ponieważ w ten weekend do Windsoru przyjechała królowa Wielkiej Brytanii Elżbieta II, zorganizowano paradę dla ludu. Miałam więc okazję popatrzeć na zmianę warty oraz wysłuchać koncertu muzyków Gwardii Królewskiej.

Trudno uwierzyć, że to wszystko przeżyłam w ciągu dwóch tygodni. Moje obserwacje niosą taką radość jakby ktoś po raz pierwszy zobaczył – zakochanym wzrokiem- drzewo akacji, psa, małpę, ośmiornicę... albo Himalaje podczas lotu balonem!!  A może to był tylko piękny sen…? Dziękuję bardzo za wszystko!!

Izabela Daniel-Lenart

28 października 2018 r., jako ostatni uczestnik wyjeżdżam na kurs języka angielskiego w ramach programu Erasmus+.  Kurs będzie się odbywał w Edynburgu w szkole Edinburgh School of English. Zakończenie kursu i powrót przewidziany jest na 10 listopada 2018 r.
Podobno Edynburg tętni życiem przez cały rok. Z relacji trzech uczestników wiem, że faktycznie w sierpniu Edynburg był pełen atrakcji i nawet szkocka pogoda okazała się dla nich łaskawa… ja sprawdzę jak tam jest w okresie jesiennym.
W podróż wraz ze mną wybiera się Mr. Żab vel Plastuś, który w przeciwieństwie do mnie nie zamierza się uczyć języka angielskiego, ale będzie zwiedzał i promował szkołę.
Relacja z kursu (a w niej wyczekiwane przez niektórych zdjęcia szkockiego deszczu) pojawi się po moim powrocie. Paweł Stelmaszczuk

To co dobre szybko się kończy i tak 10 listopada 2018 r. zakończyła się szkocka przygoda – przygoda w Edynburgu, którą przeżyłem ja i Mr. Żab.

O Edynburgu uczestnicy programu Erasmus+ pisali już wcześniej. Mi nie pozostaje nic innego jak tylko się z nimi zgodzić. Ze swojej strony dodam tylko, że gdy pierwszy raz stanąłem przed drzwiami do Edinburgh School of English w głowie szalały myśli: co ja tu robię? Jak ja się dogadam? Może jednak uciekać?... Te myśli rozwiały się w chwili gdy drzwi otworzył Will (manager szkoły) i po jego uśmiechu i pierwszych słowach wiedziałem, że będzie dobrze, że nie ma czego się bać… moje obawy zniknęły. Szkoła w pełni przygotowana do nauki osób o różnym poziomie znajomości języka angielskiego. Profesjonalni i cierpliwi nauczyciele, tok nauczania dostosowany do każdego: chcesz lepiej mówić idziesz na ćwiczenia ukierunkowane na rozmowę, chcesz lepiej pisać czy czytać? Nie ma problemu… dostaniesz ćwiczenia by lepiej pisać i czytać. Dzień w szkole zaczynał się od 15 minutowej luźnej rozmowy na dowolny temat tzw. rozgrzewki, później (niestety) zajęcia z gramatyki, następnie zajęcia ukierunkowane na potrzeby każdego uczestnika. I tak dzień za dniem mijał w szkole, a ja z każdym tym dniem potrafiłem coraz bardziej świadomie i komfortowo rozmawiać w języku angielskim.

A Mr. Żab? No cóż… od początku nie był nastawiony na szkołę więc na zajęciach wytrzymał tylko dwa dni, a resztę czasu spędził na zwiedzaniu Edynburga, miasta wyjątkowo położonego na skałach, nad zatoką, tuż obok wygasłego wulkanu. Położenie i wspaniała architektura sprawiają, że Edynburg jest wyjątkowo dobrym plenerem fotograficznym. Trzeba jednak mieć szczęście i trafić na słoneczną pogodę, o co w deszczowej i pochmurnej Szkocji nie jest łatwo, jemu się udało i mimo życzeń i oczekiwań na zdjęcia deszczu nie spadła na niego ani kropla, a to co mała namiastkę tego co zobaczył zobaczcie i Wy na zdjęciach.

Materiały promocyjne naszej szkoły:)

Poniżej przedstawiamy dokumentację fotograficzną z naszych wyjazdów do różnych krajów Europy w ramach projektu realizowanego w naszej szkole od 1 czerwca 2018 r. Erasmus+ akcja KA 1 Mobilność kadry edukacji szkolnej. Projekt „Języki na miarę – podnoszenie kwalifikacji językowych pracowników Liceum Plastycznego im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie poprzez aktywny udział w szkoleniu wyjazdowym w ramach programu Erasmus+” zakłada m. in. udział w różnorodnych kursach językowych. Autorami fotografii są od lewej: Szkocja, Plaża podczas odpływu w North Berwick - Jarosław Ćwiek, Wielka Brytania, Brighton - Magdalena Sołtys, Irlandia, Cork - Sylwia Zasada, Szkocja, Edynburg - Anna Krzeszowska, Paweł Stelmaszczuk, Jarosław Ćwiek, Malta - Konrad Rządowski, Włochy, Rzym - Małgorzata Peroń.

W ramach realizacji jednego z założeń projektu „Języki na miarę – podnoszenie kwalifikacji i umiejętności językowych pracowników Liceum Plastycznego im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie poprzez aktywny udział w szkoleniu wyjazdowym w ramach programu Erasmus+” uczestnicy przed planowanymi mobilnościami wypełnili dokumenty Europass-Mobilność w dwóch wersjach językowych, zarówno w języku polskim jak i angielskim.  Europass-Mobilność  jest dokumentem zawierającym informacje na temat wiedzy i kwalifikacji nabytych w innym kraju europejskim. Partnerami Liceum Plastycznego były szkoły językowe z krajów do których udali się uczestnicy projektu, tj. Anglia, Irlandia, Malta, Szkocja oraz Włochy. Po podpisaniu dokumentów przez przedstawicieli obu organizacji partnerskich potwierdzających przeprowadzenie danych mobilności, koordynator projektu przesłała dokumenty wszystkich uczestników do Krajowego Centrum Europass. Po weryfikacji nadesłanych dokumentów, zostały one potwierdzone przez Krajowego Centrum Europass.

Więcej informacji nt. Europass-Mobilność oraz pozostałych dokumentów Europass znajduje się na stronie www.europass.org.pl oraz w oficjalnych materiałach informacyjnych, których część widoczna jest poniżej.

W piątek 20 września br. odbył się „Erasmusowy Dzień Języków Obcych” wg następującego harmonogramu:

8:30 - 10:00 – prezentacje o krajach anglojęzycznych, niemieckojęzycznych i hiszpańskojęzycznych;
10:00 - 10:20 – kahoot o krajach anglojęzycznych, niemieckojęzycznych i hiszpańskojęzycznych;
10:20 - 11:15 – językowy escape room.
Bardzo dziękujemy uczniom naszej szkoły oraz naszym gościom za zaangażowanie i udział we wspólnej językowo-krajoznawczej przygodzie.

Zapraszamy do zapoznania się z wybranymi prezentacjami (wszystkie prezentacje zostały przygotowane przez uczniów) oraz do sprawdzenia swojej wiedzy https://play.kahoot.it/v2/?quizId=00e04b00-7731-4e2c-beb5-e766ac83ea23 (proszę wybrać classic mode)